Cercar en aquest blog

diumenge, 28 de febrer del 2016

Science in English

Bon dia, m'agradaria compartir una experiència AICLE (CLIL) a l'aula d'extraescolars d'anglès. 
La setmana passada vaig realitzar un taller de science en anglès amb nens i nenes de 1r i 2n de primària. 

Vaig arribar a l'aula amb un plat amb aigua i una moneda i els vaig demanar com traurien la moneda sense mullar-se (How can you take the coin without getting wet?), l'únic que podien fer servir era una espelma i un got. 

Les hipòtesis eren molt variades i interessants: 

Encenem l'espelma i l'aigua es mourà.
Traiem la moneda amb el got. 

Un cop van fer les seves hipòtesis i vam treballar el vocabulari necessari amb la llengua anglesa vam procedir a fer l'experiment. 


Els va agradar molt, tots volien tornar-lo a repetir i observar que estava passant. Mentre això tenia lloc anàvem repassant el vocabulari i allò que succeïa en anglès (The water comes into the glass, there is water in the glass, the coin is getting dry...). 

Desprès de repetir l'experiment dos o tres vegades vam plasmar-lo al paper: 



Realitzar una activitat com aquesta en una altra llengua sempre té unes dificultats afegides però el que aconseguim és captar l'atenció de l'alumnat i especialment la necessitat d'utilitzar l'idioma, ja que les classes són 100% en anglès. 

Possiblement no van entendre el 100% del que anàvem explicant en anglès però del que sí estic completament segura és que van intentar utilitzar l'anglès el màxim possible, i que les accions i vocabulari bàsic va ser adquirit d'una manera molt diferent que estudiant-ho des del llibre de text. Va esdevenir un aprenentatge molt més significatiu. 

Així, l'objectiu d'aquestes sessions és principalment que els nens gaudeixin amb la llengua anglesa i que en tinguin interès per aprendre-la. Davant un experiment com l'anterior els nens tenen un interès per parlar-lo i entendre'l ja que la curiositat de saber que està passant és gegant. 

Fins aviat, 

Emma. 

1 comentari:

  1. Una activitat molt interessant on s'ha d'aprendre atenció, memoritzar per després explicar-ho en un paper, dibuixar, practicar l'anglès i, també, pensar com treure la moneda sense mullar-se. Molt complert!

    ResponElimina